خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/22 - 14:59
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سلیمی:

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحت فشار ابر قدرت‌هاست

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: این سوال وجود دارد که چرا به آژانس این دستررسی‌ها را داده‌ایم؟ قطعا این اقدام انجام شد تا تحریم‌ها برداشته شوند اما هیچ کاری نکردند.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه دسترسی‌های آژانس محدود خواهند شد، اظهار کرد: قطعا؛ دسترسی‌هایی که ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی داده بود، هیچ کشور دیگری این کار را انجام نداده است.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: بنا بر این بود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از حقوق کشورمان دفاع کند، اما این سوال باید پرسیده شود که چرا آژانس تاکنون از حقوق ایران دفاع نکرده و تحت فشار ابرقدرت‌ها عمل کرده است.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قانون اقدام راهبردی در مقابله با تحریم‌ها باید با جدیت اجرا شود؛ بالاخره در مواد (36) و (37) برجام ذکر شده که اگر غربی‌ها به تعهدات خود عمل نکردند ما می‌توانیم همچون آنها عمل کنیم.



وی اظهار کرد: این سوال وجود دارد که چرا به آژانس این دستررسی‌ها را داده‌ایم؛ قطعا این اقدام انجام شد تا تحریم‌ها برداشته شوند و همچنین از حقوق خودمان در مسئله هسته‌ای منتفع شویم، اما هیچ کاری برای ما انجام ندادند.



عضو هیات رئیسه مجلس گفت: اگر قرار بر این باشد که این معاهده یکطرفه انجام شود چنین موضوعی پذیرفتنی نخواهد بود و ما نیز باید کار خود را انجام دهیم؛ بنابراین قانون مجلس باید با دقت انجام شود ضمن اینکه مشکل کشورمان این است که دولت قوانین را ناقص اجرا می‌کند و بسیاری از چالش‌ها به همین دلیل بوده که دولت در مدار قانون حرکت نمی‌کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 311909
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار